Znáte to – koupíte si produkt, který vám doporučila nějaká influencerka a najednou vám přijde domů něco úplně jiného?
Ano, i tomuto chtějí v Británii jednou provždy zabránit. Budeme i my další země, která se vydá na tuto cestu – na cestu bez prikrášľovacích filtrů?
Zavádění fanoušků či zákazníků
Photoshopované kosmetické reklamy již nejsou vyhrazeny pouze pro časopisy a obrovské billboardy. Tyto ideální obrázky jsou přítomny v našem každodenním životě a nepochybně ovlivňují duševní zdraví mladých lidí a vnímání reality.
Dosud mohli influenceri mohli prodávat kosmetické výrobky na svých sociálních platformách, přičemž používali filtr, který mohl potenciálně zcela změnit jejich vzhled nebo vzhled produktu.
Mnoho známých tváří, ale i běžných mikro či makro influencerov používá viditelné retuše a filtry, avšak najdou se i tací, kteří to vědí udělat méně nápadně a tak nepřímo zavádějí fanoušků, protože produkt, který jim přijde domů je diametrálně odlišný od toho, co viděli na sociální síti svého oblíbence.
Slovenské, ale i zahraniční známé tváře používají také různé aplikace, kde se neskutečně upravují. Vyhladí si pleť, zmenší obličej, vybělí oční bělmo, zuby, přidají opálení, změní křivky, vyretušovat celulitidu a podobně. Nemusí jít tedy jen o promovaný produktů, ale také klamné prezentování sebe.
UK Advertising Standards Authority si uvědomuje, jaký špatný vliv mají filtry a retušování na celý svět. Možná se to někomu zdá banální, ale i různé beauty produkty jsou promovala na dokonalých vyretušovaných fotkách a slibují nemožné.
Organizace udělala test na dvou influenceroch, kteří propagovali samoopalovací výrobky a zjistila, že filtr značně ovlivnil výsledek opálení a tím pádem byla jejich reklama zavádějící. Z důvodu těchto zjištění vydala ASA pokyny pro všechny influencerov, aby přestali používat filtry, které mohou zavádět potenciální zákazníky, pokud jde o účinnost produktu nebo služby.

Poznamenali, že některé filtry či retuše jsou viditelné hned, ale ostatní nejsou tak identifikovatelné, a pokud se použijí v reklamě, mohou dokonce přehnat účinnost produktu. V listopadu 2020 britská kosmetická značka Skin Proud také vyzvala ASA, aby zakázala filtrování a photoshopping v reklamách na péči o pleť.
Už i mnoho našich influenceriek začalo propagovat tuto myšlenku „No filtr“, protože všichni si uvědomujeme, jaký dopad mají ideální fotografie na naši psychiku, zvláště pokud jde o srovnání se.
https://fajnmagazin.cz/kameny-spjate-s-bohyni-zeme/
https://fajnmagazin.cz/nez-se-vydate-na-ryby-pripravte-se-na-to/
https://casopiseuro.cz/rekonstruujete-dum-vyuzijte-vsechny-dotace-i-slevy-a-usetrete-na-maximum/